Hennes en Mauritz, beschikt over een netwerk van ca. 4400 vestigingen. Leidinggevenden; internationale managementteams Europa, verbeteren van interne communicatie in de managementteams en met medewerkers.
Gegeven training(en):
Duidelijke waarden, processen en de communicatie binnen de organisatie die richting geven. Centraal thema is een duidelijke, rechtstreekse en respectvolle communicatie en de empathiefactor in teams integreren. Verbindende Communicatie voor de internationale managementteams in twee talen, Nederlands en Engels.
Als groot internationaal modebedrijf is er een uitdaging rondom veranderingen in de organisatie. Met als gevolg weerstand en veel emoties, vastlopende gesprekken en moeizame interne communicatie tussen de afdelingen. Dit leidde tot misverstanden, dubbele werkzaamheden en een verlaagde teammoraal. Er was een behoefte aan een cultuur van open, duidelijke en empathische communicatie om de samenwerking te verbeteren en constructief om te leren gaan met emoties in gesprekken om elkaar te begrijpen en effectief te communiceren.
Thema’s:
Na een intakegesprek met de HR-managers hebben we op basis van de ontwikkelwensen een programma op maat ontwikkeld. Een meerdaags traject van 2 x 2 dagen live trainingen op onze locatie in Doorn. Deelnemers startten ter voorbereiding met een pre-learning waarbij de deelnemers de basistheorie van Verbindende Communicatie leren kennen met oefeningen. In een interactieve, uitdagende tweedaagse ervaarden de deelnemers de kracht van Verbindende Communicatie en de toepassing ervan. Tussentijds zijn ze aan de slag gegaan met het geleerde middels een opdracht. Na een maand volgden twee dagen vervolg training waarin ze focussen op het verder automatiseren en integreren van de interpersoonlijke vaardigheden van Verbindende Communicatie. Op aanvraag werd voor optimalisatie extra team sessies en coaching aangeboden.
Een significante verbetering in de interne communicatie. Teams werkten efficiënter samen, er was meer begrip voor elkaars verschillende meningen en de algemene werksfeer verbeterde aanzienlijk. De verbeterde samenwerking tussen collega’s en diensten zorgt ervoor dat erin sneller en efficiënt gecommuniceerd wordt. In de moeilijke gesprekken geeft Verbindende Communicatie inspiratie hoe je dit kan aanpakken en de communicatie wordt effectiever en doeltreffender. Meer gericht op gezamenlijke behoeften en begrip voor elkaars belangen en standpunten. Minder discussie meer dialoog. Dit zorgt voor meer welbevinden bij de medewerkers en leidinggevenden.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Businesscenter Heuvelrug
Trainingen
VINE trainingen zijn erkend en geaccrediteerd voor PE punten door:
Een lijst met behoeften én gevoelens die aanwezig kunnen zijn als behoeften wel of niet ingevuld worden of zijn. Deze lijst is bedoeld om je woordenkennis over gevoelens en behoeften te verhelderen en te vergroten. Het is bedoeld als een beginpunt om een ieder die dat wenst te ondersteunen bij het proces van de verdieping van zelfontdekking. Daarnaast kan het behulpzaam zijn om begrip en verbinding tussen mensen te vergemakkelijken.
Wil je dat je met plezier en energiek je werk kunt doen? Je team enthousiast en gemotiveerd samenwerkt?Medewerkers en leidinggevenden opgewekt, tevreden en betrokken zijn?
Dan is Verbindende | Geweldloze Communicatie iets voor jouw organisatie!
Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de brochure voor professionals & teams aan