Module 2: Van Leiden naar Luisteren

De training voor iedereen die het verschil wil kunnen maken in moeilijke gesprekken.

Module 2: Van Leiden naar Luisteren

Over 'Module 2: Van Leiden naar Luisteren'

Wil je leren luisteren om te begrijpen in plaats van luisteren om te reageren? Wil je gelijk krijgen of samenwerken? Wil je de kracht ervaren van empathisch luisteren en empathisch reageren? Dan is deze luistervaardigheidstraining die het verschil maakt in moeilijke gesprekken zeker iets voor jou. Wil je verantwoordelijkheid en eigenaarschap nemen voor de kwaliteit van je communicatie? Na deze 1-daagse training pas je de kennis en vaardigheden met succes toe in je dagelijkse praktijk.

Ervaringen

Deelnemer
Ik heb geleerd écht te luisteren.
Deelnemer
Het belangrijkste wat ik heb geleerd is luisteren zonder iets te zeggen.
Deelnemer
Het oordeel van een ander over jou, gaat over hem/haarzelf, en vice versa.

Wij werken o.a. voor

Over deze Training

De kracht van empathisch luisteren in lastige gesprekken.
Elkaar verbindend aanspreken.
Transformeer meningen in creatieve oplossingen.
Door verbinding met drijfveren sneller to the point.
Wederzijds respect creëren.

Waarom deze Training

Met empathisch luisteren en reageren ontwikkel je een vaardigheid waarbij de behoeften, waarden en belangen van medewerkers en klanten boven tafel komen. Dit zorgt voor meer verbinding en resultaat in de kwaliteit van het contact. Verbetering van de samenwerking tussen medewerkers. Meer betrokkenheid, helderheid en verantwoordelijkheid. Door Verbindende Empathie voorkom je miscommunicatie.

Programma

  • De drie ingrediënten van de verbindende dialoog.
  • Vijf stappen van empathisch luisteren.
  • Verantwoordelijkheid en eigenaarschap in organisaties.
  • Transformeren van reactiepatronen op meningen, oordelen en verwijten.

Voor wie

De verdiepingsdag Verbindende Empathie is geschikt voor leidinggevenden, coaches, zorgwerkers, HR medewerkers, therapeuten en medewerkers in klantgerichte organisaties.

Aansluitende trainingen

Andere suggesties…

Praktische informatie

Resultaat

Na deze dag ben je in staat om lastige situaties te bespreken en verwijten en meningen op te vangen en om te zetten in samenwerkingsituaties. Je kunt dicht bij jezelf blijven in gesprekken. Je herkent onderliggende drijfveren en belangen en komt tot gezamenlijk constructief gesprek.

Kortom;

  • Effectieve vaardigheden voor rust, helderheid en vertrouwen in lastige gesprekken.
  • Stimulering van wederzijdse betrokkenheid en verantwoordelijk in de organisatie.
  • Verbanden zien in gevoelens, behoeften en dit herkennen en verwoorden bij anderen.
  • Je kunt de drie processen van een verbindende dialoog toepassen.
  • Je krijgt diepgaand inzicht en begrip in wat mensen drijft en nodig hebben.

Schrijf je in

Module 2: Van Leiden naar Luisteren

 425,00

Wissen
  • Wanneer heb je de gewenste vooropleiding gevolgd en was dat bij VINE?

  • Heeft u speciale wensen rondom dieet / minder validiteit / gezondheid?

    Reset Opties

Brochure download

Een lijst met behoeften én gevoelens die aanwezig kunnen zijn als behoeften wel of niet ingevuld worden of zijn. Deze lijst is bedoeld om je woordenkennis over gevoelens en behoeften te verhelderen en te vergroten. Het is bedoeld als een beginpunt om een ieder die dat wenst te ondersteunen bij het proces van de verdieping van zelfontdekking. Daarnaast kan het behulpzaam zijn om begrip en verbinding tussen mensen te vergemakkelijken.

Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de behoeften en gevoelens lijst aan.

Brochure download

Geweldloze Communicatie draagt bijzonder bij aan rust en onderlinge verbinding. Het verandert onbewust aanvallend en defensief gedrag in inzicht en acceptatie van verschillen. Het leidt tot harmonie tussen mensen. Kiezen voor het aanleren en implementeren van Geweldloze Communicatie in je leven, reikt veel verder dan alleen het gebruik van andere woorden.

Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de brochure voor particulieren aan

Brochure download

Wil je dat je met plezier en energiek je werk kunt doen? Je team enthousiast en gemotiveerd samenwerkt?Medewerkers en leidinggevenden opgewekt, tevreden en betrokken zijn?

Dan is Verbindende | Geweldloze Communicatie iets voor jouw organisatie!

Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de brochure voor professionals & teams aan