Module 2: Een nieuw paar oren ‘wat zeg je me nou’?

Empathisch luisteren en reageren. De training voor iedereen die wil leren luisteren om echt te kunnen begrijpen wat de ander precies bedoelt. En empathisch te kunnen reageren bij weerstand.

Module 2: Een nieuw paar oren ‘wat zeg je me nou’?

Over 'Module 2: Een nieuw paar oren ‘wat zeg je me nou’?'

Hoe kun je duidelijk zijn en toch de verbinding behouden? Hoe kun je ècht in contact komen met de ander en horen wat de ander nodig heeft? Hoe kun je in een dialoog balans en rust creëren met aandacht voor behoeften van de ander én van jezelf? In deze training leer je vaardigheden die ‘for life’ een positief effect hebben op jou en je relaties. Schrijf je direct in.

Ervaringen

(nog) geen reviews beschikbaar

Wij werken o.a. voor

Over deze Training

Luisteren om te begrijpen in plaats van luisteren om te reageren om echt verbinding kunnen maken met de ander.
Effect ervaren van zelfempathie en zelfverbinding in gesprekken.
Communiceren vanuit meer innerlijke en fysieke rust bij weerstand.
Ontwikkel je emotionele intelligentie en empathisch vermogen.

Waarom deze Training

Ontwikkel je empathische vaardigheden en emotionele intelligentie

Je leert in deze tweedaagse training authentiek contact te maken met de ander. Met wat er in de ander omgaat en leeft. Deze vaardigheid is essentieel om verbinding met de ander te maken. Je krijgt grondig inzicht in wat er achter de woorden en achter het gedrag van de ander schuilt. Je leert om achter de woorden en het gedrag van de ander te luisteren en hier woorden aan te geven. Je gaat aan de slag met de essentie van empathisch luisteren en empathisch reageren. Je ervaart hoe belangrijk zelfempathie is in dit proces. Dit geeft inzicht in wat de impact is van zelfempathie op je eigen denken, voelen en bewustzijn. Je ontdekt wat de invloed is op je lichaamstaal en fysieke reacties. Rust vormt de basis voor een verbindende dialoog, die harmonie herstelt en in de praktijk discussie voorkomt.

Wetenschappelijk onderzoek

Het is wetenschappelijk bewezen dat iemand die in staat is zijn of haar actieve gevoelens van dat moment te benoemen, de fysieke reactie tot 50% weet te minimaliseren. Is zij of hij ook in staat de behoeften van het moment te benoemen, komt de overgebleven 50% fysieke reactie ook tot rust. Wanneer we in staat zijn om met meer compassie en begrip met onszelf om te gaan, ontspant ons zenuwstelsel.

De diepgaande kennis van onze trainers over ‘wat mensen daadwerkelijk drijft’ is hierbij van grote toegevoegde waarde.

Programma

Dag 1:

  • Het vijf stappen proces van empathisch luisteren en horen wat de ander nodig heeft.
  • Gevoelens en behoeften van de ander herkennen en verwoorden in een dialoog.
  • Hoe kun je er volledig voor de ander zijn en ook voor jezelf zorgen; tools en tips.
  • Het verschil tussen empathisch reageren en empathisch luisteren.

Dag 2:

  • Zelfempathie, in contact zijn met eigen gevoelens en behoeften in lastige gesprekken.
  • Het oefenen van de drie processen: eerlijk uiten, empathisch luisteren en zelfempathie (interne en externe dialoog).
  • Het herstellen van de harmonie in spannende gesprekken waarin emoties een rol spelen.
geweldloze communicatie

Voor wie

De training ‘Empathisch luisteren en reageren’ is geschikt voor iedereen die de volgende stap wil zetten in Verbindende | Geweldloze Communicatie. Je ontwikkelt met deze training jouw emotionele intelligentie en empathische luistervaardigheden en word je bewust van het effect van zelfempathie.

Aansluitende trainingen

Andere suggesties…

Praktische informatie

Twee dagen van 10.00 – 17.00 uur inclusief heerlijke lunch.

Locatie: VINE trainingslocatie in het Tennis- en Businesscenter Heuvelrug in Doorn.
Adres: Mariniersweg 3, 3941 XK Doorn.
Vooropleiding: voor deze training heb je de Introductietraining of een gelijkwaardige opleiding afgerond.
Studiebelasting: ± 12 trainingsuren.

Je ontvangt een officieel CNVC* Certificaat van deelname
(*Center for Nonviolent Communication).

Alle VINE trainingsdagen tellen mee voor het internationale certificeringstraject (CNVC)

Resultaat

Na deze tweedaagse kun je luisteren om de ander te begrijpen in plaats van luisteren om te reageren. Belangen worden duidelijk, weerstand neemt af en escalatie wordt voorkomen. Je hebt geleerd hoe je de belangen van de ander en jezelf centraal zet, rust creëert en écht contact maakt met wat er werkelijk aan de hand is. Vaardigheden ‘for life’ die een positief effect zullen hebben op je relaties en op jezelf.

  • Je verliest je niet meer in de verwijten of oordelen die de ander uitspreekt.
  • Je bent in staat om empathisch te luisteren zodanig dat je de ander ook écht kan begrijpen en horen.
  • Je stelt open en empathische vragen om de belangen van anderen te achterhalen en hier verbindend en effectief op te reageren.
  • Je leert écht contact te maken met de ander en de ander centraal te zetten.
  • Je hoort makkelijker wat anderen nodig hebben.
  • Je wordt je bewust van het effect van zelfempathie en ervaart meer innerlijke en fysieke rust.
  • De training draagt bij aan verbinding, begrip en diepgang in gesprekken.
  • Je ontwikkelt je empathisch vermogen en je emotionele intelligentie.

Schrijf je in

geweldloze communicatie

Module 2: Een nieuw paar oren ‘wat zeg je me nou’?

 375,00

Wissen
  • Wanneer heb je de gewenste vooropleiding gevolgd en was dat bij VINE?

  • Heeft u speciale wensen rondom dieet / minder validiteit / gezondheid?

    Reset Opties

Brochure download

Een lijst met behoeften én gevoelens die aanwezig kunnen zijn als behoeften wel of niet ingevuld worden of zijn. Deze lijst is bedoeld om je woordenkennis over gevoelens en behoeften te verhelderen en te vergroten. Het is bedoeld als een beginpunt om een ieder die dat wenst te ondersteunen bij het proces van de verdieping van zelfontdekking. Daarnaast kan het behulpzaam zijn om begrip en verbinding tussen mensen te vergemakkelijken.

Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de behoeften en gevoelens lijst aan.

Brochure download

Geweldloze Communicatie draagt bijzonder bij aan rust en onderlinge verbinding. Het verandert onbewust aanvallend en defensief gedrag in inzicht en acceptatie van verschillen. Het leidt tot harmonie tussen mensen. Kiezen voor het aanleren en implementeren van Geweldloze Communicatie in je leven, reikt veel verder dan alleen het gebruik van andere woorden.

Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de brochure voor particulieren aan

Brochure download

Wil je dat je met plezier en energiek je werk kunt doen? Je team enthousiast en gemotiveerd samenwerkt?Medewerkers en leidinggevenden opgewekt, tevreden en betrokken zijn?

Dan is Verbindende | Geweldloze Communicatie iets voor jouw organisatie!

Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de brochure voor professionals & teams aan