Module 3 Van anderen Aanspreken naar mezelf Uitspreken

Module 3 Van anderen Aanspreken naar mezelf Uitspreken

Jezelf uitspreken en feedback geven op een effectieve en verbindende manier die motiveert en inspireert. Daar gaat deze training over.
Zorgvuldig communiceren is essentieel als je jezelf uitspreekt of feedback wilt geven. Een ik-boodschap is echter niet hetzelfde als spreken vanuit je behoeften. Herken je dat feedback vaak wordt gegeven met de beste intenties en toch wordt ervaren als kritiek? En dat jezelf eerlijk uitspreken dit spannend of uitdagend voor je is? Toch wordt feedback in organisaties gezien als een belangrijk onderdeel van een lerende cultuur. Hoe doe je dat met behoud van de relatie? Module 3 is onderdeel van de Intensive voor Professionals. Met deze meest gekozen training schrijf je je in één keer in voor de drie modules en je ontvangt € 250 korting.

Over deze training

Waarom feedback vaak niet werkt en wat wel werkt.
Feedback en waardering als stimulans om te groeien.
Respectvol bespreekbaar maken van ongewenst gedrag.
Omgaan met emotionele reacties.

Waarom deze Training

Voor het creëren van een lerende omgeving is veiligheid en vertrouwen de basis. Je leert bewust onderscheid te maken tussen feedback geven en jezelf uitspreken op een verbindende manier. Stap voor stap communiceer je helder en respectvol wat je waardeert en wat je graag anders wil, zonder oordeel of verwijt. Gelijkwaardigheid en psychologische veiligheid staan hierbij centraal. Je stimuleert doelgericht om vanuit eigen motivatie te willen handelen. Zo creëer je een lerende omgeving van samenwerking en groei.

  • Een feedbackgesprek voorbereiden en met weinig woorden naar de essentie te gaan.
  • Duidelijk uitspreken wat je wil zeggen en de reactie van je boodschap empathisch opvangen.
  • Effectieve feedbackvaardigheden, een aanpak die mensen inspireert om vanuit betrokkenheid en plezier zich te willen ontwikkelen.
  • Je kiest woorden die wegblijven van schuld en verwijt, goed en fout oordelen.
  • Je verlegt de focus van wat de ander verkeerd doet naar wat voor jou belangrijk is.
  • Heldere verzoeken doen om samen naar oplossingen zoeken die voor iedereen werken.

Ervaringen van deelnemers

Ik kan nu sneller en duidelijker zijn in wat ik wil met behoud van de relatie.

Programma

  • Waarom feedback vaak niet werkt.
  • Het belang van feedback voor je organisatie.
  • Twee kritische succesfactoren van feedforward.
  • Intentie en impact van feedback en waardering.
  • Oefenen met feedback geven op een veilige manier.

De Trainers

Anja Nekeman

Directeur/trainer

Martijn Ceelen

Trainer

Elkie Deadman

Trainer

Locatie

Businesscenter Heuvelrug
Mariniersweg 3
3941 XK Doorn
030 215 50 60

Kosten

1 live dag van 10.00 tot 17.00 uur
Inclusief koffie, thee, water en lunch
Kosten € 475,00 exclusief BTW

Trainingsdata

Kies hier jouw startdata

Liever persoonlijk advies? Neem gerust contact op

Download de gevoelens -en behoeftenlijst

Een lijst met behoeften én gevoelens die aanwezig kunnen zijn als behoeften wel of niet ingevuld worden of zijn. Deze lijst is bedoeld om je woordenkennis over gevoelens en behoeften te verhelderen en te vergroten. Het is bedoeld als een beginpunt om een ieder die dat wenst te ondersteunen bij het proces van de verdieping van zelfontdekking. Daarnaast kan het behulpzaam zijn om begrip en verbinding tussen mensen te vergemakkelijken. 

Download brochure

Wil je dat je met plezier en energiek je werk kunt doen? Je team enthousiast en gemotiveerd samenwerkt?Medewerkers en leidinggevenden opgewekt, tevreden en betrokken zijn?

Dan is Verbindende | Geweldloze Communicatie iets voor jouw organisatie!

Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de brochure voor professionals & teams aan

Openingstijden feestdagen

Nieuwjaarsdag:
Gesloten
Goede Vrijdag:
Gesloten
1e paasdag:
Gesloten
2e Paasdag:
Gesloten
Koningsdag:
Gesloten
Bevrijdingsdag:
Gesloten
Hemelvaartsdag:
Gesloten
1e pinksterdag:
Gesloten
2e pinksterdag:
Gesloten
1e kerstdag:
Gesloten
2e kerstdag:
Gesloten