Module 2 Van Leiden naar Luisteren

Module 2 Van Leiden naar Luisteren

Het verschil kunnen maken in moeilijke gesprekken.
Een van de succesfactoren in klantrelaties, welzijn van medewerkers en samenwerkende teams is de empathie factor. Het vermogen om naar elkaar te luisteren en elkaar te begrijpen waar het écht om gaat. De woorden ‘ik begrijp je’ leiden lang niet altijd tot begrip en verbinding. Om iemand echt te begrijpen, vraagt de vaardigheid van inlevingsvermogen en luisteren ‘achter’ de woorden. Dit een andere focus. Er ontstaat een dialoog waarin de ander zich gehoord en begrepen voelt, emoties komen tot rust en er is openheid. Empathisch kunnen luisteren is de ‘olie in de dialoog’ en de basis in veilige teams.

Over deze training

De kracht van empathisch luisteren in lastige gesprekken
Elkaar verbindend aanspreken
Transformeer meningen in creatieve oplossingen
Door verbinding met drijfveren sneller to the point
Wederzijds respect creëren
Op een rustige, zelfbewuste manier luisteren naar confronterende feedback

Waarom deze Training

Met empathisch- luisteren en reageren ontwikkel je krachtige dialoog vaardigheden waarbij de behoeften, waarden en belangen van collega’s en klanten boven tafel komen. Je leert de gevoelens en behoeften achter de woorden te herkennen en springt als het ware op de ‘surfplank’ van de spreker. Je ‘surft’ mee met wat er daar leeft op dat moment. Dit zorgt voor begrip, duidelijkheid en verbinding in de kwaliteit van het contact en je voorkomt miscommunicatie.

Ervaringen van deelnemers

Ik heb geleerd écht te luisteren
Het belangrijkste wat ik heb geleerd is luisteren zonder iets te zeggen.
Het oordeel van een ander over jou, gaat over hem/haarzelf, en vice versa.

Programma

  • De drie ingrediënten van de verbindende dialoog.
  • Vijf stappen van empathisch luisteren.
  • Verantwoordelijkheid en eigenaarschap in organisaties.
  • Transformeren van reactiepatronen op meningen, oordelen en verwijten.

De Trainers

Anja Nekeman

Directeur/trainer

Martijn Ceelen

Trainer

Elkie Deadman

Trainer

Locatie

Businesscenter Heuvelrug
Mariniersweg 3
3941 XK Doorn
030 215 50 60

Praktische informatie

Kosten € 475,00 exclusief BTW
1 live dag(en) van 10-17 uur

Trainingsdata

Kies hier jouw startdata

Liever persoonlijk advies? Neem gerust contact op

Download de gevoelens -en behoeftenlijst

Een lijst met behoeften én gevoelens die aanwezig kunnen zijn als behoeften wel of niet ingevuld worden of zijn. Deze lijst is bedoeld om je woordenkennis over gevoelens en behoeften te verhelderen en te vergroten. Het is bedoeld als een beginpunt om een ieder die dat wenst te ondersteunen bij het proces van de verdieping van zelfontdekking. Daarnaast kan het behulpzaam zijn om begrip en verbinding tussen mensen te vergemakkelijken. 

Download brochure

Wil je dat je met plezier en energiek je werk kunt doen? Je team enthousiast en gemotiveerd samenwerkt?Medewerkers en leidinggevenden opgewekt, tevreden en betrokken zijn?

Dan is Verbindende | Geweldloze Communicatie iets voor jouw organisatie!

Neem meteen een kijkje en vraag hieronder de brochure voor professionals & teams aan

Openingstijden feestdagen

Nieuwjaarsdag:
Gesloten
Goede Vrijdag:
Gesloten
1e paasdag:
Gesloten
2e Paasdag:
Gesloten
Koningsdag:
Gesloten
Bevrijdingsdag:
Gesloten
Hemelvaartsdag:
Gesloten
1e pinksterdag:
Gesloten
2e pinksterdag:
Gesloten
1e kerstdag:
Gesloten
2e kerstdag:
Gesloten